Škoda Auto čekají velké změny! Mladoboleslavská automobilka Škoda má kromě modelu Enyaq vyrábět také následníka vozu Cupra Formentor.
Překvapivá zpráva přichází ze Škoda Auto, podle informací odborářů má automobilka Škoda v budoucnu vyrábět vedle své elektrické vlajkové lodi Škoda Enyaq také následníka modelu Cupra Formentor, což je stále více rostoucí španělská značka. Cupra v posledních letech kanibalizuje domácí automobilku Seat, které užírá z prodejů.
Šéf divize velkoobjemových značek Volkswagenu Thomas Schäfer před časem v jednom z rozhovorů sdělil, že by Seat měl v budoucnu skončit a zůstat má právě jen Cupra. Seat to to odmítl jako nepochopení Schäferova vyjádření.
Že by česká automobilka měla získat do výroby model Cupra Fermentor naznačil v nejnovějším vydání týdeníku Škodovácký odborář předseda Odborů Kovo Jaroslav Povšík. „K tomu, aby firma Škoda byla vytížená, profitabilní, měla své zákazníky a splňovala emisní limity, které jsou stále přísnější, musí být spárované dva produkty – Enyaq a Formentor Cupra. Pokud by tady byla výroba Trinitry, jehož budoucnost se velmi diskutuje a přitom u nás zůstal jenom Formentor, tak můžeme zavřít celý závod MB II a nemáme náhradu,“ řekl v rozhovoru pro týdeník Jaroslav Povšík.
“O zavírání závodu MB II jste již několikrát slyšeli v souvislosti s prvním nárazem normy Euro 7, kterou připravovali šílenci v Bruselu bez znalosti zejména technických parametrů,” dodal odborový předák.
Informaci Povšík sdělil v článku, v němž odboráři oslavují, že Škoda Auto na základě rozhodnutí dozorčí rady koncernu Volkswagen získala do výroby model Enyaq, u něhož hrozilo, že bude přesunut do koncernového závodu ve Zwickau, kde Volkswagen vyrábí elektrická auta. Ta však nyní nejdou příliš na odbyt a závod tak nemá dostatečné vytížení.
Povšík tak v překladu uvedl, že kdyby ve Škodovce zůstal „jen“ model Cupra Formentor, nebude to stačit, spolu s Enyaqem je však závod v Mladé Boleslavi vytížen dostatečně. To naznačuje, že stěhování následníka španělského vozu s elektrickým pohonem je prakticky jisté. Z věty také vyplývá, že pro chystaný elektrovůz Trinitry naopak Volkswagen hledá jinou lokalitu.
„Enyaq se v podstatě neustále pohyboval směrem do Wolfsburgu, nebo zejména do Zwickau, což je fabrika, která již plně produkuje elektrické vozy. To, že dozorčí rada Volkswagenu schválila, že Enyaq zůstane v Mladé Boleslavi, je proto pro nás nepopsatelná radost z vítězství,“ uvedl v týdeníku Povšík.
„Jenže tím to nekončí, musíme ještě vybudovat budoucnost pro Kvasiny a Vrchlabí,“ uvedl předseda odborů.
V dalším z článků uvádí, že v souvislosti s chystanou výrobou elektrických modelů chystá Škoda také velkou investici do nové lakovny. „Zatím je to vše na dobré cestě, všechny parametry v podstatě již známe, tato lakovna nahradí staré Áčko (lakování konvenčních aut), nová lakovna již bude lakovat karoserie pro auta elektrická, jako už je tomu nyní v lakovně B, která lakuje vozy Enyaq (jeden i druhý typ),“ uvádí týdeník Škodovácký odborář.