Při nehodě u Dolní Lutyně zemřel strojvedoucí Dalibor Ž. Foto: FB

Smutek na železnici: Při nehodě u Dolní Lutyně zemřel teprve 30letý strojvedoucí Dalibor

Strojvedoucí po celé zemi drží smutek za svého teprve 30letého kolegu Dalibora Ž., který zemřel po nehodě vlaku a nákladního vozu u Dolní Lutyně.

Od železničního neštěstí u Dolní Lutyně uplynulo pět dní. Nehoda zasáhla takřka všechny železničáře po celé zemi. Při nehodě, kdy rychlík narazil do návěsu nákladního vozu, jenž se zasekl na železničním přejezdu, totiž zemřel mladý strojvedoucí Dalibor Ž. z Karviné. Bylo mu teprve 30 let.

Mladý nadšenec z Karviné

Mladý strojvůdce žil v Karviné, ale pocházel z Havířova a vlaky i autobusy byly jeho celoživotní vášní. Měl rád i historické vozy a lokomotivy, rád sdílel fotografie z historických jízd, různých výstav a veletrhů.

Nedávno se mu splnil velký pracovní sen, když dostal možnost řídit dálkové vlaky. Bohužel dlouho si tuto radost neužil. V osudnou středu jeho lokomotiva řady 150 narazila do vleku s vrtnou soupravou, která se zasekla na železničním přejezdu.

Doma na něho přitom čekala mladá rodina. České dráhy už oznámily, že poskytnou zdrcené rodině finanční podporu z Nadačního fondu Skupiny Českých drah.

„Tragicky zahynul strojvedoucí, fanda lokomotiv a železnice vůbec. Srdcař pro svoji práci, stejně jako mnoho dalších kolegů,“ napsal na sociálních sítích soudní znalec Jiří Morčinko.

Ten také kritizoval, že po podobných nehodách se nikdy podmínky na železnic příliš nezmění. „Chvíli se o tom píše, politici se vyjádří, slibují… Za chvíli všichni zapomenou. Strojvedoucí je náročná a zodpovědná práce. Stres, únava, narušený biorytmus, málo času na osobní volno, rodinu, zájmy, sport, koníčky…,“ napsal Morčinko.

Strojvedoucí Dalibor Ž., který zemřel u Dolní Lutyně, neměl mít směnu, jel za kolegu

Dalo se neštěstí předejít?

Strojvedoucí se shodují, že takové neštěstí se nemuselo stát. Konečně i o osudném přejezdu se mluví už několik let. Například Česká televize dlouhodobě upozorňuje, že je příliš zvlněný a že by se tam někdo mohl zaseknout.

Právě to se stalo řidiči nákladního vozu z olomoucké přepravní firmy, který převážel vrtnou soupravu na farmu nedaleko od místa nehody. Návěs se zasekl na přejezdu a řidič s ním nemohl pohnout. Následně do něho narazila Daliborova lokomotiva. Státní úřady však tvrdí, že přejezd je v pořádku…

Zprovoznili první kolej

Hasičům a pracovníkům Správy železnic se v sobotu podařilo zprovoznit jednu z kolejí. V Dolní Lutyni na Karvinsku mohou vlaky díky tomu projíždět po první koleji sníženou rychlostí.

FOTO: Druhý den po tragické nehodě u Lutyně. Hasiči odpojili lokomotivu

„Pracovníkům Správy železnic se podařilo opravit trakční vedení a zprovoznit první kolej. Opravy se tak přesunuly na druhou kolej,“ upřesnila Správa železnic v sobotu. Ještě před tím museli spolu s hasiči odpojit vážně zdemolovanou lokomotivu od vagónů a sesunuly je z kolejí a dolů z náspu.

Policejní vyšetřování potrvá měsíce

Zda byl problém s přívěsem, nebo v samotném přejezdu, ukáže až policejní vyšetřování. „Souprava splňovala technické normy pro převoz přepravovaného stavebního stroje,“ uvedla společnost.

Vyšetřování se povleče dlouho. „V souvislosti se střetem nákladního vozidla s vlakem, ke kterému došlo ve středu 24. ledna 2024 na železničním přejezdu v Dolní Lutyni, zahájili karvinští kriminalisté úkony trestního řízení pro podezření ze spáchání trestného činu obecné ohrožení z nedbalosti,“ uvedla policejní mluvčí Danila Vlčková.

„V současnosti policisté vyhodnocují veškeré dostupné indicie, provádějí výslechy svědků. Prověřují možnost trestní odpovědnosti fyzických i právnických osob. Dosud nebyl nikdo obviněn. Pro zdárné objasnění věci budou přizváni znalci z různých oborů. Předpokládáme, že prověřování bude trvat v řádu několika měsíců,“ dodala Vlčková.

Tak jako tak mladý život nadšeného železničáře to už nikdy nevrátí.

Neštěstí u Vraného: Vlak srazil ženu, přišla o nohu. Vážných nehod na železnici přibývá!

10 názorů na “Smutek na železnici: Při nehodě u Dolní Lutyně zemřel teprve 30letý strojvedoucí Dalibor”

  1. Alice Weibel

    Ja si myslim ,že měl být kamerovy systen a senzorovy propojeny tak,aby v připadě překažky tačil vlak bezpečně zastavit.ať už signalizačni přejezd nebo zavory by měli mit tak dlouhy předstich, aby časově se stihlo zastavit vlak.Neukazněni řidiči odebrani řidičaku na vždy.

  2. František

    Správně,velmi správně,nevím jak dnes,ale Č
    D dřív platilo i silniční daň za používání přejezdů

  3. Edita Kristkova

    Zase se bude dlouho „vyšetřovat“ a je patrné že přejezd nesplňoval požadavky bezpečného užívání. Auta spodem drhla a co teprve s naloženým nákladem
    Zase se to bude prolongovat a vinik nebude a přejezd se neupravi. Dávno měl být buď podjezd nebo nadjezd. Mladý strojvůdce zaplatil život za liknavost a přehazování odpovědnosti

  4. Zase se bude dlouho „vyšetřovat“ a je patrné že přejezd nesplňoval požadavky bezpečného užívání. Auta spodem drhla a co teprve s naloženým nákladem
    Zase se to bude prolongovat a vinik nebude a přejezd se neupravi. Dávno měl být buď podjezd nebo nadjezd. Mladý strojvůdce zaplatil život za liknavost a přehazování odpovědnosti

  5. Přesně tohle tvrdím též, že přejezd opravdu v pořádku být může, s tím se těžko může hýbat, ale silnici k němu vedoucí jistě zvýšit lze, aby tam nebyly takové prolákliny. A ta patří buď krajské správě silnic nebo ŘSD či obci. Tady bych hledal viníka.

  6. Ján Mokráš

    Ján Mokráš kvůli nekvalitně opravě přejezdu v Dolní Lutyni hlavním viníkem je pracovník úřadu kde převzal a podepsal nekvalitní opravu přejezdu v Dolní Lutyni takže není mi jasné kde bude naše neschopná police vyšetrovat ? předse vinník je jasný přebral nekvalitnú opravu přejezdu.A je zodpovedný za smrt mladého šikovného Strojvedoceho kde vyhashnul velmi mladí Strojvedouciího život.A vůbec nemá nejmenší podíl a musel za to zemřít:Přejí celej jeho Rodině a velké rodině železničářů kamarádů ÚPŘIMNÚ SOUSTRAS CELEJ VELKEJ RODINĚ. Našej policii doporučují potrestat všechny vedoucích pracovniků kde jsi zaučtovali kvalitný material na opravu přejezdu a přitom použili nejlevnejší materia který nezodpovícdá kvalitný opravy žel přejezdu a jak to už ČESKU CHODÍ TAK JSI ROZDĚLILY PENÍZE MEDZI SEBOU A SAMOZŘEJME SE OBOHATILY O VELKÉ ČÍSLO MOŽNO 7 MÍSTNÝ A SPOKOJNE VŠETCI SEDÍ DÁL NA TEPLUČKÝCH MÍSTECH A PROHLAŠUJÍ JÁ NI JÁ MUZIKANT.s POZDRAVEM Ján Mokráš.

  7. ČD patří vlak, SŽ patří koleje. Auto uvízlo na silnici vedoucí k/od přejezdu. Za tu rozhodně nenesou odpovědnost ani České dráhy ani Správa železnic.

  8. Ludmila Langrova

    Ano vyšetřování potrvá, protože skoro státní podniky přeci nic nedělají špatně. My máme zkušenost s ČEZ distribuce už valcime skoro 3 roky… Stačilo aby VPN skupina byla vybavena defibrilatorem za pár tisíc a možná by náš syn žil. Rodina ať žaluje CD za smrt z nedbalosti,přejezd jim snad patří.

  9. Dobrý den, velmi mě zarmoutila zpráva o smrti strojvůdce.Take jsem četla že to nebyl první případ kdy na tomto přejezdu uvizlo vozidlo tak snad se to mělo řešit dříve.Manzel pracoval 45 let jako strojvůdce a jako poděkování za vzornou službu mu přišel dopis kde ho žádají ať vrátí neobnosene hadry.To byla podpasovka.A o platu který tam měl se vyjadim asi takto.Kamaradka z Prahy je to mladá holka a bere a prepojuje telefony řekla že by za to ani nevstavala..

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru