Atraktivní vůz Cupra Formentor. Zdroj: Cupra

Velké překvapení: Škoda Auto má vyrábět Cupra Formentor!

Škoda Auto čekají velké změny! Mladoboleslavská automobilka Škoda má kromě modelu Enyaq vyrábět také následníka vozu Cupra Formentor.

Překvapivá zpráva přichází ze Škoda Auto, podle informací odborářů má automobilka Škoda v budoucnu vyrábět vedle své elektrické vlajkové lodi Škoda Enyaq také následníka modelu Cupra Formentor, což je stále více rostoucí španělská značka. Cupra v posledních letech kanibalizuje domácí automobilku Seat, které užírá z prodejů.

Šéf divize velkoobjemových značek Volkswagenu Thomas Schäfer před časem v jednom z rozhovorů sdělil, že by Seat měl v budoucnu skončit a zůstat má právě jen Cupra. Seat to to odmítl jako nepochopení Schäferova vyjádření.

Že by česká automobilka měla získat do výroby model Cupra Fermentor naznačil v nejnovějším vydání týdeníku Škodovácký odborář předseda Odborů Kovo Jaroslav Povšík.K tomu, aby firma Škoda byla vytížená, profitabilní, měla své zákazníky a splňovala emisní limity, které jsou stále přísnější, musí být spárované dva produkty – Enyaq a Formentor Cupra. Pokud by tady byla výroba Trinitry, jehož budoucnost se velmi diskutuje a přitom u nás zůstal jenom Formentor, tak můžeme zavřít celý závod MB II a nemáme náhradu,“ řekl v rozhovoru pro týdeník Jaroslav Povšík.

“O zavírání závodu MB II jste již několikrát slyšeli v souvislosti s prvním nárazem normy Euro 7, kterou připravovali šílenci v Bruselu bez znalosti zejména technických parametrů,” dodal odborový předák.

Informaci Povšík sdělil v článku, v němž odboráři oslavují, že Škoda Auto na základě rozhodnutí dozorčí rady koncernu Volkswagen získala do výroby model Enyaq, u něhož hrozilo, že bude přesunut do koncernového závodu ve Zwickau, kde Volkswagen vyrábí elektrická auta. Ta však nyní nejdou příliš na odbyt a závod tak nemá dostatečné vytížení.

Povšík tak v překladu uvedl, že kdyby ve Škodovce zůstal „jen“ model Cupra Formentor, nebude to stačit, spolu s Enyaqem je však závod v Mladé Boleslavi vytížen dostatečně. To naznačuje, že stěhování následníka španělského vozu s elektrickým pohonem je prakticky jisté. Z věty také vyplývá, že pro chystaný elektrovůz Trinitry naopak Volkswagen hledá jinou lokalitu.

„Enyaq se v podstatě neustále pohyboval směrem do Wolfsburgu, nebo zejména do Zwickau, což je fabrika, která již plně produkuje elektrické vozy. To, že dozorčí rada Volkswagenu schválila, že Enyaq zůstane v Mladé Boleslavi, je proto pro nás nepopsatelná radost z vítězství,“ uvedl v týdeníku Povšík.

„Jenže tím to nekončí, musíme ještě vybudovat budoucnost pro Kvasiny a Vrchlabí,“ uvedl předseda odborů.

V dalším z článků uvádí, že v souvislosti s chystanou výrobou elektrických modelů chystá Škoda také velkou investici do nové lakovny. „Zatím je to vše na dobré cestě, všechny parametry v podstatě již známe, tato lakovna nahradí staré Áčko (lakování konvenčních aut), nová lakovna již bude lakovat karoserie pro auta elektrická, jako už je tomu nyní v lakovně B, která lakuje vozy Enyaq (jeden i druhý typ),“ uvádí týdeník Škodovácký odborář.