Nedělní kolony na dálnici D10. Foto: Tomáš Pelech

Dopravní kolaps na D10 u Mladé Boleslavi, na dálnici začalo nové omezení a dlouhá oprava

Vážné komplikace teď čekají na řidiče na dálnici D10 u Mladé Boleslavi. Mezi Bezděčínem a Pískovou Lhotou totiž začala oprava dálnice v délce přes 3 kilometry. Nájezd Bezděčín je uzavřen.

Z neděle na pondělí začalo na dálnici D10 nedaleko Mladé Boleslavi nové zúžení v úseku více než tří kilometrů mezi Bezděčínem a Pískovou Lhotou. Doprava je vedena v režimu 2+2 zúžené pruhy, přitom směrem na Prahu je jeden pruh vedený v protisměru. Zároveň Ředitelství silnic a dálnic uzavřelo nájezd na dálnici v Bezděčíně.

Další omezení dopravy ve městě

Od neděle to v regionu působí dopravní problémy, už v neděli večer se na dálnici tvořily dlouhé kolony. Navíc se toto omezení kombinuje s uzavírkami přímo v Mladé Boleslavi – například úplné uzavírky u křižovatky ulic Nádražní a Pražská, která potrvá do 1. září kvůli opravě povrchu. K tomu pokračuje výstavba mimoúrovňové křižovatky Kosmonosy a s tím spojené omezení na dálnici D10 mezi exity Mladá Boleslav a Kosmonosy.

„Před 40 minutami jsem ten úsek projela a ještě teď nevěřím, že to někdo dokázal vymyslet! Kličkovala jsem mezi kuželkama, a ne sama a ostatní se u DHL otáčeli,“ kritizuje na sociálních sítích jedna z řidiček Gabriela.

„Když pojedete po staré, dojede na Hejtmánku na křižovatku, kde zjistíte, že křižovatka ulic Pražská a Nádražní je uzavřena a musíte jet přes Maroko a vyjedete u Pírkova sanatoria. Je to tam masakr, hlavně když to tam pošle nějaký kamion, to je koordinace oprav…,“ přidává se další z řidičů.

„Žádná změna stále to popojíždí, kamiony se otáčí všude možně, ještě by to chtělo začít opravovat něco dalšího,“ dodává ironicky další z řidičů.

Omezení na dálnici D10: oprava je nutná

Dálnice je v úseku mezi Bezděčínem a Pískovou Lhotou hlavně směrem na Prahu velmi poškozená, vznikly tam výmoly, ale i propadliny a jízda tam již byla nebezpečná. Také v tomto úseku byla snížena na 100 kilometrů v hodině, oprava si tam proto vyžádá větší zásahy a práce tak potrvají zhruba do poloviny října, pokud vše půjde dobře.

„Každý den tímto místem projede cca 40 tisíc vozidel, z toho nákladní a kamionová doprava tvoří přibližně 20 procent,“ uvedl mluvčí ŘSD Jiří Veselý. Kromě oprav povrchu dálnice je součástí stavební akce i oprava vybraných částí na mostních objektech a protihlukových stěnách, dále budou opraveny odvodňovací prvky a příslušenství komunikace.

„Na posuzovaném úseku se vyskytuje značné množství poruch ve formě plošných vysprávek, příčných a podélných trhlin, lokálních poklesů, výtluků i vyjetých kolejí,“ říká Veselý. V celém úseku se proto počítá s výměnou konstrukčních vrstev vozovky v tloušťce 120 milimetru při zachování stávající nivelety. Jedná se o frézování obrusní vrstvy.

Dále budou silničáři provádět lokální sanace podkladních vrstev v tloušťce 60 milimetrů, dle potřeby. Plán rovněž počítá s výměnou mostních závěrů na dvou mostech na trase. Práce za 47 milionů provede firma M-Silnice.