Tuzemské supermarkety letos nasadily ceny čokoládových vánočních kolekcí extrémně vysoko. Proti loňsku zdražily o více jak sto procent. Podle zákazníků je cena nesmyslně vysoká.
Stále více zákazníků, kteří v těchto dnech projíždí regály s cukrovinkami v tuzemských supermarketech, zůstává v úžasu. Překvapuje je především přestřelená cena tradičních vánočních kolekcí.
Za všechny mluví třeba cenovka 700gramové kolekce Orion s figurkami z mléčné čokolády, kterou nabízí supermarket Tesco za neskutečných 630 korun. To je v přepočtu 900 korun za kilo. Za takovou cenu by zákazník patrně nakoupil v zahraničí luxusní ručně vyráběnou čokoládu a nikoli ve velkém průmyslově vyráběné figurky, které mají na prvním místě ve složení cukr, následovaný sušeným mlékem.
Zároveň je to cena, za kterou pořídíte menší nákup pro rodinu. Pokud máte Club card, nabízí Tesco „velkorysou“ slevu, zaplatíte jen 566 korun. Aktuálně prodejce klubovou cenu snížil na 400 korun.
I z toho je vidět, jak supermarkety čarují s cenami a že mnohdy jen velmi vzdáleně odráží realitu skutečné ceny prodávaných výrobků a že prodejce dokáže stále vydělat i na částce podstatně nižší.
Diametrálně rozdílné ceny jsou ale i jinde. Třeba Billa stejnou kolekci prodává za 550, Globus za 390 a třeba Rohlík 580 korun.
Zajímavé navíc je, že předloni, kdy vše razantně zdražovalo a Česku vládla inflace nad 10 procent, stála stejná kolekce v Albertu pouhých 270 korun, tedy o 130 procent méně.
Odborníci si však podle serveru Novinky myslí, že jde o trik prodejců, jak na zboží nasadit velké slevy, na které zákazníci v Česku tolik slyší. Kolekce naskladnili už teď začátkem listopadu, kdy je ještě skoro nikdo nekupuje za nesmyslně vysokou cenu, aby v období adventu mohli přijít se zázračnou slevou. „Jedná se tak pravděpodobně o hru a obchodní strategii,“ řekl Novinkám právník Sdružení obrany spotřebitelů Ondřej Zelenka.