Nepříjemně vyhlížející nehoda se stala dnes v Sobotce na Jičínsku. Srazila se tam dvě auta, přičemž jedno z nich pomocí automatického systému eCall samo přivolalo pomoc.
Nehoda se stala v neděli dopoledne na křižovatce ulic Zahradní a Tyršova v Sobotce. Vrazili tam do sebe řidiči Škody Kamiq a Opelu Insignia. Kamiq skončil s poměrně výrazně rozbitým předkem. Taktéž nabořený Opel vyjel ze silnice, pobořil sloupek telefonního vedení a zbořil plot u přilehlého domu.
Systém eCall, tedy nouzové volání v jednom z vozů automaticky vyhodnotil závažnost nehody a přivolal záchranáře. Na místo hned vyrazili například hasiči. „Na místě jsme zjistili dvě havarovaná vozidla. Při nehodě došlo ke zranění jedné osoby,“ potvrdili hasiči.
Zařízení eCall funguje ve všech zemích Evropské unie a pokud se stanete účastníky vážné dopravní nehody, budete automaticky spojeni s pracovníky nejbližší sítě pro tísňové volání. Nezáleží přitom na tom, kde jste vozidlo koupili, ani kde je zaregistrováno.
Jakmile se systém eCall aktivuje, spojí vás s pracovníky nejbližšího střediska pro tísňové volání, se kterými mohou cestující ve vozidle případně komunikovat a středisku jsou automaticky přeposlány základní údaje: přesné místo a čas nehody, identifikační číslo vozidla a směr jízdy. To umožní pracovníkům tísňové služby vaši situaci posoudit.
Systém ovšem takto ohlašuje jen nehody, které vyhodnotí jako vážné a život ohrožující. U běžných ťukanců pochopitelně auto žádnou pomoc nevolá. Nejednou už ale eCall pomohl zachránit život, například, když na vůz spadl strom a řidič, který jel sám zůstal ve voze zraněný a uvězněný. V takových případech jde o vteřiny a nelze se spoléhat, že havarovaný vůz někdo náhodou najde.