Dálnici D8 na 14,5. kilometru dnes ráno zablokovala nehoda kamionu převážejícího asi tři desítky krav. Zvířata musela být přeložena do náhradního kamionu.
Jenže zvířata převážela polská přepravní firma, a to z Dánska do Maďarska. To už je skutečná globalizovaná přeprava proti které protestují aktivisté. Mezinárodní jízda však skončila nedaleko Veltrus na Mělnicku na dálnici D8.
Kamion převážející dobytek havaroval na 14,5. kilometru, když vyjel z dálnice a převrátil se vpravo mimo vozovku. Podle záchranářů se naštěstí řidiči kamionu nic nestalo, nicméně velká, těžká a po nehodě vystresovaná zvířata bylo nutné co nejrychleji přeložit, což si vyžádá několik hodin náročné práce.
Krávy byly v kamionu přes 5 hodin
Nehoda se stala už ve dvě hodiny ráno, ale překládání krav začalo až v 7.30 hodin. “Museli jsme počkat na náhradní kamion z Polska, také nebylo možné vystresovaná zvířata vypustit jen tak na dálnici,” upozornil mluvčí středočeských hasičů Jan Sýkora.
Po přistavení náhradního kamionu z Polska hasiči pomocí lan krávy postupně vytáhli z havarovaného návěsů a pomocí improvizované uličky vytvořené pomocí plachty a popruhů je dovedli do náhradního vozu.
Odpoledne se pak krávy vydaly znovu na cestu, ale do Maďarska zatím nepojedou. Veterináři nařídili přestávku ještě na území Česka, kde budou zvířata odborně prohlédnuta.
“Bohužel dvě krávy zemřely hned při nehodě, jednu zraněnou pak bylo nutné ještě utratit,” dodal Sýkora.
Podle policejní mluvčí Barbory Schneewiessové měl řidič dechovou zkoušku na alkohol negativní. “Přesné příčiny nehody vyšetřují policisté,” uvedla mluvčí.
Zablokovaná dálnice do podvečera
Stresující byla nehoda i pro ostatní řidiče. Před místem nehody se na dálnici tvořily dlouhé kolony aut. Policie dopravu odkláněla na vedlejší silnici číslo 608, také objízdná trasa ale byla přetížená.
Po vyproštění zvířat a odjezdu náhradního kamionu bylo možné odpoledne otevřít dálnici D8 ve směru na Ústí nad Labem, plně obnovit provoz i směrem na Prahu ale bylo možné až po vyproštění kamionu, a to se podařilo před 17. hodinou.
Za mě naprostá neschopnost záchranných složek…překládání krav v 7:30 (po 5 hodinách od nehody) a otevření po 17-té hodině? po dalších téměř 10 hodinách ?? Myslím, že třeba v Německu, Rakousku by taková akce trvala sotva poloviční čas…ale zavřít dálnici na téměř celý den, to umíme jen u nás…při každé trochu komplikovanější nehodě kamionu… A komplikovat cestování všem…