Vylepšený elektrický vůz Enyaq ve vrcholném provedení Laurin & Klement uvádí automobilka Škoda Auto na český trh. Vůz má například vylepšené nabíjení.
Vylepšený Enyaq Laurin & Klement se vyznačuje nejen specifickými designovými prvky karoserie i interiéru a mimořádně bohatou standardní výbavou, ale také rozsáhlými technickými vylepšeními.
„U všech tuzemských autorizovaných prodejců lze tuto novou specifikaci již objednávat, současně je na webových stránkách Škoda Auto Česká republika dostupný i její konfigurátor,“ sdělil vedoucí podnikové komunikace Škoda Auto Tomáš Kotera.
Enyaq: Dojezd 500 kilometrů
Ve voze Škoda Enyaq Laurin & Klement se poprvé představuje inovované pohonné ústrojí, které dostanou i další specifikace této modelové řady. Elektromobil díky němu nabízí vyšší maximální systémový výkon 210 kW, lepší zrychlení a delší dojezd. Ten je v případě modelu L&K více než 550 kilometrů v režimu WLTP. Optimalizována byla rovněž nabíjecí křivka baterie, jejíž nabití z 10 % na 80 % kapacity nyní zabere méně než 30 minut.
Enyaq Laurin & Klement je vybaven nejnovějším softwarem ME 4, který se ke konci roku dostane do všech variant modelové řady Enyaq. Tento software přináší řadu vylepšení a nových funkcí.
Patří mezi ně i funkce předehřevu, která baterii před zahájením nabíjení uvede do optimální teploty. Na výběr jsou dva režimy a proces lze spustit jak ručně stisknutím tlačítka na centrálním displeji infotainmentu, tak automaticky na základě údajů z navigace během cesty k nabíjecí stanici.
S příchodem nové verze softwaru má Enyaq vylepšené uživatelské rozhraní, které přináší snadnější ovládání. Přepracována byla také celá struktura menu v infotainmentu. Softwarová verze ME 4 přináší nové mapy navigace s větší mapovou částí. Ovládací menu klimatizace bylo zjednodušeno a přehledová stránka umožňuje ještě intuitivnější ovládání.
Nejvyšší výbava
Škoda Enyaq Laurin & Klement je na první pohled snadno rozpoznatelná díky exkluzivním detailům. Přední blatníky nesou plaketku L&K, prahové lišty jsou lakovány v barvě karoserie a lišty kolem bočních oken i střešní ližiny jsou chromované. Stejnou povrchovou úpravu dostal také rámeček přední masky Crystal Face osvětlené 131 LED diodami.
Vůz jezdí ve standardu na antracitových leštěných 20palcových kolech z lehké slitiny Asterion, na přání jsou k dispozici 21palcová kola Aquarius. Standardně dodávané Matrix-LED přední světlomety dokážou zabránit oslňování řidičů protijedoucích vozů a odstínit objekty s reflexními prvky.
Řidič, který vystupuje z vozu, může využít novou funkci bezklíčového systému Kessy. Ta automaticky uzamkne dveře, když se majitel s klíčem vzdálí od vozidla. Stav zamčených dveří je potvrzen akustickým signálem z houkačky alarmu.
O maximální bezpečnost se stará balíček Asistovaná jízda 2.5, manévrování ve stísněných prostorech pak usnadní automatické parkování s uloženým parkovacím manévrem. V základní výbavě nechybí ani virtuální pedál, ventilovaná přední sedadla s masážní funkcí, navigace, head-up displej nebo boční airbagy i v zadních sedadlech.
Cena je přes 1,5 milionu
Doporučená prodejní cena startuje na 1 544 900 Kč včetně DPH za Enyaq Laurin & Klement 85 s pohonem zadních kol, karosářská verze Coupé začíná na 1 604 900 Kč včetně DPH. Cena variant 85x s pohonem všech kol startuje v obou případech o 100 000 Kč výše.