Český McDonald’s loni prodal rekordních 20,5 milionu cheeseburgerů a zvýšil tržby

Za minutu 38 cheeseburgerů, prodá v průměru řetězec občerstvení McDonald’s v České republice. Loni také pokořil další rekord v návštěvnosti, tržby podniku vzrostly o 11 procent.

Čechům, zdá se, alespoň podle jasných čísel, hamburgery a další jídlo z McDonaldu chutná. Rok 2024 totiž přinesl českému McDonald’s samé rekordy. Počet zákazníků vzrostl o další dva miliony, řetězec otevřel šest nových restaurací a modernizoval řadu stávajících. To se projevilo i v tržbách, které celkově vzrostly o více než 11 procent.

Nejoblíbenějším produktem zůstává Cheeseburger, kterého se prodalo meziročně o skoro dva miliony více. Mezi zákazníky bodovaly také nové kuřecí speciality z platformy McCrispy. Každou minutu prodal český McDonald’s neuvěřitelných 38 Cheeseburgerů. Celkem se ho prodalo neuvěřitelných 20,5 milionu kusů.

Daří se i Big Macu a kuřecímu

Druhou příčku v žebříčku nejoblíbenějších pokrmů obsadil legendární Big Mac, na třetí pozici se nachází hranolky. Pomyslné stupně vítězů tedy vypadají stejně jako v předchozím roce.

„Novou stálicí McDonald’s menu se stal burger McCrispy, kterým společnost reaguje na rostoucí poptávku zákazníků po kuřecím masu. V září ho doplnil McCrispy Deluxe,“ říká marketingový ředitel McDonald’s Martin Troup.

video
play-sharp-fill

„Máme za sebou rok plný změn a dynamického vývoje, na který jsme však dokázali adekvátně reagovat. Naše restaurace obsloužily 53,5 milionu zákazníků, kteří si mohli vychutnat své oblíbené produkty v šesti dalších lokalitách. Nově tak obsluhujeme komunity v Třebíči nebo například Kunovicích. Rostli jsme ale také v Karlových Varech, Jihlavě nebo v Praze,“ říká ředitel komunikace McDonald’s Tomáš Myler.

McDonald: Nápoje bez víčka

Celkové tržby vzrostly oproti roku 2023 o 11 procent. Nejoblíbenějším produktem zůstává zmíněný Cheeseburger, kterého Úspěch přinesla také edice prémiových burgerů Maestro, kdy prodeje výrazně překonaly původní očekávání.

Jsou však i věci, které zákazníky spíše štvou, ale firma na ně dál tlačí ve jménu ekologie. Firma se totiž snaží eliminovat plasty při servisu jídla a nápojů. K již dřívějšímu nahrazení plastových brček papírovými se přidalo i další opatření. Od ledna 2024 zákazníci při konzumaci v restauraci dostávají teplé i studené nápoje bez víčka. Nová pravidla přinesla úsporu zhruba 84 tun plastů ročně.

Marek Novotný
Marek Novotný
Marek Novotný, vedoucí editor ČRzprávy.cz V médiích pracuje přes 10 let, věnuje se hlavně celebritám, dění ve společnosti, v médiích a zkrátka bulváru. Kontakt na autora: marek.novotny@crzpravy.cz

ČTĚTE TAKÉ

Napsat komentář

Zadejte prosím svůj komentář!
Zde zadejte své jméno

NENECHTE SI UJÍT

NEJČTENĚJŠÍ TENTO TÝDEN