Mistrovství světa v hokeji se stalo nejsledovanějším šampionátem za poslední čtyři roky. Alespoň tři minuty turnaje si pustilo 6,82 milionu diváků. Finálové utkání Švýcarsko–Česko sledovalo v televizi nebo na internetu celkem 3,74 milionu diváků.
Podíl na sledovanosti dosahoval 76,14 %. Zásah finále se vyšplhal na 4,81 milionu diváků. Zápas se stal jak nejsledovanějším přenosem na programu ČT sport v historii, tak i nejvyhledávanějším pořadem na všech televizních stanicích od prosince 2022. Česká televize nabídla všech čtyřiašedesát utkání hokejového turnaje.
„Naši hokejisté dokázali něco, v co celá řada z nás ani nedoufala. Titul navíc získali na domácí půdě, a splnili tak sen nejen sobě, ale bezpochyby celé republice. Hokejistům a celému realizačnímu tymu patří poděkování od nás všech. A díky patří i televizním divákům. Sledovanost celého mistrovství byla rekordní, velmi si toho vážíme. Pro všechny, kdo v České televizi celý hokejový svátek připravovali, je to obrovské ocenění jejich práce,“ hodnotí šampionát generální ředitel České televize Jan Souček.
Mistrovství světa v hokeji na ČT: čtvrt milionu lidí na internetu
Nejsledovanějším pořadem v historii programu ČT sport se stalo finálové utkání mezi Švýcarskem a Českem – a to nejen u televizních obrazovek. Celkem 253 tisíc diváků si vrchol mistrovství pustilo on-line, stalo se tak nejvíce sledovaným živým pořadem na internetu napříč všemi stanicemi od začátku měření digitální sledovanosti v roce 2018.
Dvouapůlmilionovou hranici sledovanosti ještě překonalo čtvrtfinále mezi USA a Českem, který si nenechalo ujít 2,52 milionu diváků při podílu na sledovanosti 55,09 %. Úspěch slavilo také semifinále Švédsko–Česko, ujít si ho nenechalo téměř osm z deseti diváků u obrazovek se sledovaností 2,33 milionu diváků.
Souboj v základní skupině mezi Kanadou a Českem pak sledovalo 2,03 milionu diváků při podílu 62,61 %. Nejvíce vyhledávaným zápasem bez české účasti se stalo semifinále mezi Kanadou a Švýcarskem, které vidělo téměř 1,1 milionu diváků při podílu 35,77 %.
Sportovní program České televize se během mistrovství stal desetkrát leaderem trhu, tedy každý den, kdy hrál tuzemský tým. Průměrný podíl na sledovanosti ČT sport během posledního týdne šampionátu atakoval dvaadvacet procent, jedná se s přehledem o nejlepší výkon stanice v její historii.
„Vysoká sledovanost hokejového mistrovství světa nás velmi těší. Věřím, že se tak znovu potvrdilo, že sport do veřejnoprávní televize jednoznačně patří. Za vysoké nasazení a profesionální práci děkuji všem zaměstnancům a spolupracovníkům České televize, kteří se na vítězném šampionátu podíleli. Za výbornou spolupráci děkuji také Českému svazu ledního hokeje a organizátorům zdařilého mistrovství světa,“ říká výkonný ředitel ČT sport Jiří Ponikelský.