Richard Chlad se svými auty. Foto: IG

Miliardář Chlad se vysmál potápějícímu se Volkswagenu: Začněte zase vyrábět pořádná auta!

Miliardář Richard Chlad, který se netají svou zálibou v luxusních sportovních autech, za které utrácí miliony, dnes ostře zkritizoval současné automobilky. Vadí mu, že přistupují na zelenou ideologii.

„Se škodolibou radostí čteme zprávy o tom, jak Volkswagen chce poprvé po 87 letech zavírat závody v Německu. To se prý ještě v historii nestalo. Samozřejmě bude volat po dotacích,” řekl miliardář.

“Managementu Volkswagenu to škodolibě přeji, když věří politikům, kteří povyšují svá rozhodnutí nad aktuální stav vědy a techniky, nemohlo to jinak dopadnout. Já už to zažil za totáče,“ pokračuje Richard Chlad.

Richard Chlad: Elektromobily leží na prodejnách

Pro objektivitu nutno dodat, že Chlad je odpůrcem elektromobility, byť vědci upozorňují, že je třeba snižovat emise výfukových plynů kvůli oteplování planety. Zároveň podporuje lídra strany Motoristů Filipa Turka.

„Například luxusní řady automobilky Mercedes mají obrovský propad. EQS je projekt, který v podstatě cenově propadá poslední dva roky. Vidíme to na cenách aut z druhé ruky, nebo i nových aut, která někde rok či dva stojí a nedaří se je přes showroomy prodat,“ říká Chlad.

Auta kecají do řízení

Kritizuje však i evropská nařízení pro nová auta se spalovacími motory, která musí mít od července povinně další asistenční systémy. „Nedivím se ani, že se propadá prodej Mercedesu S-class, protože ta nová nařízení, co všechno ta auta musí mít, to už nemá nic společného s řízením. Než se tady proklikám menu, abych vypnul všechny ty asistenty, tak mi z toho jebne,“ stěžuje si.

„Řídit auta podle nového nařízení Evropské unie je noční můra pro každého řidiče. To auto neustále do něčeho kecá, brutálně vám tahá za volant, když to nečekáte. Rozhoduje se v provozu, kdy místo vás začne brzdit. Pravda, někdy to pomůže, ale většinou vás to vyděsí,“ kritizuje Chlad.

Dodal, že pokud automobilky nezmění přístup a nevrátí místo dotykových obrazovek do interiéru ovládání v kombinaci s tlačítky, tak nová auta lidé kupovat nebudou.

Chlad: Automobilky musí vyměnit šéfy

„Okamžitě vyměňte současné progreendealovské managementy za manažery krizové! Povolejte staré mazáky vychované Ferdinandem Piechem a jemu podobnými borci. Začněte opět poslouchat motoristy, reagujte na klasické tržní mechanismy Začněte opět vyrábět auta, auta pro řidiče! Jinak vám ani dotace nepomohou,“ varuje Chlad.

„My, motoristé nejsme parta ovcí na elektrických koloběžkách, jsme denně na cestách a neustále používáme, bruselští divte se, své mozky! Proto budeme udržovat v provozu svá starší auta, dokud to bude možné. Budeme je zuby nehty bránit do té doby, než nám stejně kvalitní stroje opět začnete vyrábět,“ dodal miliardář.

Volkswagen přiznal problémy

Volkswagen tento týden poprvé přiznal, že prodeje vozů, zejména těch na elektřinu, do kterých automobilka mohutně investuje, nejdou podle představ a že hrozí uzavírání některých provozů v Německu.

Odbory to označily za bezprecedentní krok, kterému se budou ostře bránit. „Zaměstnanci nemohou za špatná rozhodnutí managementu,“ zkritizovala šéfka koncernových odborů Daniela Cavallo.

Šéf koncernu Volkswagen Oliver Blume uvedl, že za problémy stojí jednak silná konkurence z Asie a jednak špatný stav německé ekonomiky. Problémy největšího zaměstnavatele v Německu ale i v rámci Evropy se mohou promítnout do dalšího zhoršování ekonomiky i politické nestability.

Prodej elektro vozů se propadá

V prvních osmi měsících letošního roku se prodej osobních aut s čistě elektrickým pohonem v Německu klesl o 32 procent na 241 900 vozů. Nyní v srpnu se meziročně propadl dokonce o 69 procent!

Německá vláda již v reakci na velký propad prodejů elektro vozů uvedla, že zvažuje možné daňové úlevy.