Od předních světel až po zadní výfuky měří neskutečných 25 metrů. Největší trolejbus v České republice bude vozit cestující na pražské letiště.
Nový bezmála 25 metrů dlouhý tříčlánkový trolejbus, který u nás nemá konkurenci, bude vozit cestující na pražské letiště. Tento kolos zvýší přepravní kapacitu mezi Nádražím Veleslavín a letištěm Václava Havla až o 30 procent a nabídne i více místa pro zavazadla.
„Trolejbusy budu také tišší a šetrnější k životnímu prostředí než současné dieselové autobusy. Předpokládáme, že díky nim ročně ušetříme neuvěřitelných 690 000 litrů nafty. To znamená méně zplodin a méně nemocí jako třeba dětské astma,“ řekl náměstek pražského primátora Zdeněk Hřib.
Připravuje se 13 linek pro trolejbusy
Další výhodou trolejbusů je, že si poradí oproti tramvajím i v kopcovitějších oblastech. S využitím baterií je navíc možné vést trolejbusy zčásti i po trasách bez trolejového vedení. Stejně jako to bude na této lince 119.
Praha byla dosud z hlediska trolejbusové dopravy na chvostu v porovnání s ostatními městy, kde trolejbusy jezdí. V současné chvíli ale připravuje Dopravní podnik hlavního města Prahy 13 městských trolejbusových linek (a jednu příměstskou). „Do roku 2030 proto máme za cíl mít jednu z nejdelších trolejbusových sítí u nás,“ dodal Hřib.
Ideálním spojením z centra na letiště bude snad někdy v budoucnu železniční dráha, kterou už staví stát prostřednictvím Správy železnic. „Nechtěli jsme ale za Prahu čekat až do začátku 30. let, kdy má být hotovo, a chtěli jsme nabídnout cestujícím pohodlnější spojení už teď,“ dodal náměstek.