Letošní sezóna leteckých dovolených patří z pohledu turistů mezi naprosto nejhorší a nezvládnuté. Na denním pořádku jsou mnohahodinová zpoždění a teď navíc dvě letadla Smartwings odletěla bez zavazadel.
Umíte si to představit? Dáte desítky tisíc za vysněnou dovolenou, na kterou jste šetřili a na kterou se těšíte po celém roku práce, a místo toho máte jen vztek. Nejen, že vám dovolenou zkazí mnohahodinové zpoždění letu, ale zjistíte, že s vámi nepřiletělo vaše zavazadlo se všemi věcmi. A co na dovolené bez oblečení, bot, hygienických potřeb a dokonce i léků a mnoha dalších věcí?
Cestující: Letadla Smartwings odletěla bez zavazadel
Samozřejmě, může se to v přetížené letní sezóně stát. Ale to, co se děje nyní na pražském letišti, čeští turisté opravdu nepamatují. To, že se čas od času ztratí jedno – dvě zavazadla, je ještě celkem normální, ale aby na zemi zůstala zavazadla všech cestujících z celého letadla?
Přesně to se podle cestujících stalo v pondělí na letu z letiště v Praze do Albánie, který zajišťoval přepravce Smartwings. Právě Smartwings zajišťuje většinu letů Čechů na dovolené, protože si jej nasmlouvávají cestovní kanceláře. „Super přepravce, dnes celému letadlu do Albánie nevzali kufry, taková maličkost,“ tvrdí ironicky cestující Lenka Hašková. Dodává, že cestující své kufry dokonce viděli z okénka na zemi.
„Viděli jsme kufry na ploše a ptali se letušky, zda je máme naložené v letadle? A letuška odpověděla, že samozřejmě máme. Po příletu možná už během letu to museli vědět a přesto nás nechali dvě hodiny čekat na letišti na kufry, až se šel někdo zeptat, kde je máme,“ dodala Lenka Hašková.
„Zkažená dovolená, chápu, že se ztratí jeden, dva kufry, ale že nevezmou celé letadlo? Hrůza!“ dodala turistka. Další cestující přitom upozornili, že to zřejmě nebylo poprvé! „To samé let včera do Burgasu, to už není omyl, ale úmysl,“ napsal Michal Lipták.
Cestovní kanceláře potvrzují: Klienti si stěžují, že nemají kufry
Cestující si zjišťovali informace a podle nich se skutečně může jednat o úmysl. „Ano, kamarádka to zjišťovala, prý je plno ve vzduchu a oni raději vzlétnou, aby to stihli, i bez kufrů, je to úmyslné, prý to pilot I letušky věděli, strašný,“ okomentovala pod příspěvkem přepravní společnosti Smartwings na Facebooku Lenka Hašková.
Další cestující se přidali, že včera doletěli do Turecka a také nedostali svá zavazadla. ČRzprávy se dotazovaly v některých pobočkách cestovních kanceláří. „Mohu potvrdit, že nám klienti telefonují a stěžují si, že nemají zavazadla,“ sdělila pracovnice jedné z poboček. Letadel, která odletěla bez zavazadel, bylo nakonec devět! Jak to vysvětluje vedení letiště, čtěte v článku tady.
Dlouhé čekání na zavazadla
Kdo má to štěstí, že mu letecká společnost kufry naloží, ten na ně čeká po unavujícím letu, kdy jsou cestující nacpaní jako sardinky do sedadel s minimálními rozestupy, aby přepravní společnost vydělala co nejvíce peněz, a mnozí doslova trpí se skrčenýma nohama, ještě musí třeba až dvě hodiny čekat na zavazadla.
„Důvodem jsou častá zpoždění letů, nárazový nedostatek pracovníků nakládky zejména ve špičkách i přetíženost letového provozu,“ sdělila v pondělí mluvčí letiště Klára Divíšková.
Kromě toho se dopravce Smartwings potýká s velkými zpožděními svých letů. „Vzhledem k silné regulaci vzdušného prostoru ze strany evropského orgánu řízení letového provozu Eurocontrol dochází v současné době u nadprůměrného množství letů ke zpožděním, která jsou mimo naši kontrolu,“ uvedla v sobotu večer mluvčí Smartwings Vladimíra Dufková.