Československá obchodní banka (ČSOB) odstavila na téměř celou sobotu své mobilní a internetové bankovnictví Smart. Naštvala tím část klientů.
Poslat urgentní platbu, podívat se, zda přišly peníze, jaký je zůstatek účtu a zda si tak můžete dovolit nákupy. Mobilní a internetové bankovnictví se pro mnoho lidí stalo každodenní samozřejmostí. Mnozí lidé se do něho dívají i několikrát denně a samy banky je k tomu motivují. Je to totiž levnější než provozovat drahé pobočky.
Jenže čas od času je třeba mobilní a počítačové aplikace vyladit či upravit, což obvykle nejde jinak než bez odstávky. Nyní v sobotu 21. října dokonce ČSOB své Smart bankovnictví v mobilní aplikaci i na internetu vypnula na celý den.
Nutno však dodat, že na to v aplikaci upozorňovala několik dnů dopředu, a tak se na to každý mohl připravit. „V sobotu 21. října čekají plánované odstávky Internetové bankovnictví, ČSOB Smart, Smart klíč, ČSOB Identitu od půlnoci do 21 hodin, CEB a CEB Mobile až do nedělních 2 hodin ráno. V uvedených časech nebude možné služby použít. Děkujeme za pochopení,“ informovala ČSOB.
Odstavit bankovnictví ČSOB na celý den?
Banky k takové údržbě obvykle volí pozdní noční nebo víkendové hodiny. Klienti ČSOB si ale začínají všímat, že banka plánuje výpadky provozu poměrně často a nejspíš i častěji než jiné banky a klienti na to začínají být alergičtí.
„Před 14 dny proběhla 9hodinová odstávka. Nyní 21hodinová odstávka… Váš přístup k zákaznickým službám je opravdu otřesný,“ napsal klient Jan Kropik.
Martin Pecka se zase podivoval nad tím, jak je možné mít tak dlouhou odstávku v současném století. „To snad nemůže ČSOB myslet ani vážně. Kdybych nebyl Vaším klientem a nebylo 21. října, bral bych to jako aprílový žert,“ kritizoval Martin Pecka na Facebooku.
Klientka Andrea Suchanová postěžovala na nemožnost odeslat platbu. Děláte si srandu? Potřebuji dnes odeslat příkaz, to jako myslíte vážně že se dostanu do bankovnictví až v 9 večer?“ ptala se Suchanová.