Silničáři dokončují opravu dálnice D10 a navazující části Pražského okruhu D0 na Černém Mostě. Už o víkendu začnou odstraňovat mobilní betonová svodidla, což může značně zkomplikovat dopravu u Prahy.
Dobrá zpráva pro tisíce řidičů, kteří každý den trčí v dlouhých kolonách před příjezdem do Prahy po dálnici D10, nebo v opačném směru na Jižní spojce směrem k Černému Mostu. Práce jsou téměř hotové. Velké komplikace ale mohou nastat ještě o víkendu.
Plně obnoven provoz na opraveném téměř čtyři kilometry dlouhém úseku dálnice D10 u Prahy a na navazující části Pražského okruhu (D0) bude podle informací Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) již toto pondělí 10. října, tedy dříve než se očekávalo.
Opraveny byl nejen daný úsek ale také všechny větve křižovatky dvou dálnic D0 a D10. Aktuálně je dokončována instalace svodidel, nové dopravní značení a úprava terénu, následovat bude odstraňování provizorního dopravního značení.
O víkendu hrozí větší omezení
„Opravené části komunikací budeme uvádět do provozu postupně s tím, jak se bude dařit odstraňovat provizorní značení. Řidičům doporučujeme během víkendu, aby dobře sledovali aktuální dopravní situaci v místě prací. Prosíme také o ohleduplnost k pracovníkům stavby,“ říká mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.
Právě při odstraňování značení a mobilních svodidel je někdy nutné vést dopravu jen jedním pruhem. I v slabším víkendovém provozu se tak mohou tvořit velmi dlouhé kolony, řidiči by s tím měli počítat.
„Stavební akce na jednom z nejvytíženějších dopravních uzlů u Prahy začala 22. srpna. Podle posledního sčítání projede místem v průměru na 60 tisíc vozidel denně, z toho nákladní doprava tvoří přibližně jednu třetinu,“ uvedl Jiří Veselý z ŘSD.
Oprava se dotkla dálnice D10 v úseku mezi 0,3 až 3,8. kilometrem a navazující části Pražského okruhu (D0 510) v km 58,75 – 59,00. Součástí stavby byla rovněž oprava vozovky na větvích mimoúrovňové křižovatky Satalice (větvích A, B, C a D) a mimoúrovňové křižovatky Radonice (větvích A a B).




Nákladná oprava
Dokončení akce v termínu s minimálním omezením provozu, kdy byla doprava místem prací vedena na dálničních úsecích v režimu 2/2 zúžené jízdní pruhy si vyžádala nasazení dělníků a techniky i během několika nočních směn.
„Původně navrhované uzavírky jsme nabídli zkrátit na méně než polovinu a čas jsme díky masivnímu nasazení techniky a lepší koordinaci prací dodrželi. Jsme rádi, že omezení mohou skončit ještě o trochu dříve,“ vysvětluje oblastní manažer Petr Dohnálek ze společnosti Skanska.
Zhotovitelem vybraným formou veřejné soutěže je společnost Skanska a.s. za skoro 290 milionů korun bez DPH.
