Speciální jízdy historickou soupravou si dnes mohou užívat někteří cestující na lince B pražského metra. Právě „Béčko“ totiž slaví výročí 40 let. Souprava bude jezdit do nedělního odpoledne.
Překvapení dnes čeká na cestující linky B pražského metra, která spojuje Černý Most, centrum Prahy a Zličín. Během neděle se totiž v rámci oslav výročí 40 let provozu linky B konají speciální jízdy historické soupravy 81-71 v úseku Smíchovské nádraží – Florenc.
Na cestující kromě jízdy historickou soupravou čeká také dobové hlášení a dobové kostýmy. Na jízdu historickou soupravou není potřeba žádné speciální jízdné. „Platí standardní jízdné PID. Souprava bude jezdit do nedělních 15:16 hodin, kdy je konec akce,“ informuje Dopravní podnik Praha.
Historie metra linky B
Provoz linky B byl zahájen 2. listopadu 1985 na prvním provozním úseku ze Smíchovského nádraží na Sokolovskou (dnešní Florenc). V předstihu byl od 17. října téhož roku zahájen provoz depa Hostivař pro trať A, které do roku 1994 obsluhovalo i část tratě B.
V metru byly zrušeny turnikety a nahrazeny elektronickými označovacími strojky a zároveň s novou tratí B byl zaveden i rozšířený informační systém dle návrhu kolektivu Rostislava Vaňka, který začal i na starších úsecích postupně nahrazovat, případně doplňovat původní informační systém Jiřího Rathouského.
Výstavba prvního úseku linky B byla zahájena v roce 1979. Celkem sedm stanic od Smíchovského nádraží po Florenc má délku 4,9 kilometru. Trať B byla postupně prodlužována – v roce 1988 do stanice Dukelská (Nové Butovice), v roce 1990 na Českomoravskou, v roce 1994 na Zličín a v roce 1998 až na Černý Most.
Aktuálně má nejdelší trať metra B 24 stanic, provozní délka mezi stanicemi Černý Most a Zličín činí 25,7 kilometru a obsluhu zajišťují modernizované vlaky typu 81-71M.







