Již tento čtvrtek 26. října uvede ŘSD do provozu novou přímou větev mimoúrovňové křižovatky dálnice D10 Bezděčín. Skončí tak mnohatýdenní dopravní omezení.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) konečně zruší nepříjemné dopravní omezení na dálnici D10 od Prahy do Mladé Boleslavi poblíž Bezděčína. Silničáři totiž dokončili nový sjezd přímo z dálnice na Nymburk a Mělník. Podle ŘSD motoristům ušetří čas i kilometry navíc.
„Na místě v tuto chvíli probíhají poslední dokončovací práce,“ sdělila Tereza Primová z ŘSD s tím, že sjezd má být otevřen tento čtvrtek 26. října.
Podle ŘSD motoristům ušetří čas i kilometry navíc. „Novostavbu u Mladé Boleslavi ocení zejména ti, kteří z dálnice D10, ve směru od Prahy, sjížděli na EXIT 41 Bezděčín, aby tudy mohli pokračovat dál po silnici I/16 směr Mělník nebo po silnici I/38 směr Nymburk,“ říká Primová.
Dosud podle ní platilo, že se řidiči museli složitě proplétat obydlenou čtvrtí a vracet se přibližně jeden kilometr. Nová přímá větev označená jako EXIT 40 jim teď umožní sjet z dálnice přímo v místě, kde protíná silnice I/16 a I/38 a zde se na ně pohodlně napojit.
377 metrů dlouhá přímá větev je řešena jako standardní křižovatka ve tvaru „T“ pro směr Mělník, pro jízdu ve směru na Nymburk bude k dispozici téměř 200 metrů dlouhý připojovací pruh, kterým se řidiči budou moci plynule zařadit do provozu a pokračovat dále.
Řidiči se však obávají, že řidičům, kteří budou na téčkové křižovatce najíždět vlevo na Mělník se bude přes frekventovanou silnici velmi špatně najíždět. „Čekám, že to bude samá dopravní nehoda, nebo se tam budou tvořit kolony,“ míní jeden z řidičů. Jak to bude ve skutečnosti, ukáže až delší praxe.
Na novou komunikaci, jejíž výstavba začala 10. července 2023, bylo použito cca 2000 tun asfaltové hmoty. Ještě před tím silničáři pracovali s 8 tisíci tunami zeminy, ze kterých vytvořili náspy. Aby dílo mohlo vzniknout bylo nutné přeložit dva telekomunikační kabely CETIN a jeden plynovod.
Zhotovitelem je společnost MI Roads a.s., která práce provedla za zhruba 19 milionů.