Situace, jaká tady snad ještě nebyla. Balíky zaslané internetovými e-shopy přes Zásilkovnu zůstávají zamčené v depu v Liberci. Zásilkovna dnes odpoledne napsala klientům dopis.
Zásilkovna v pátek odpoledne rozeslala dopis klientům, kteří přes ní svým zákazníkům poslali balíky, že je bude finančně kompenzovat. Balíky z Libereckého kraje, které měly být doručovány 31. srpna, totiž nadále zůstávají zablokované v depu Liberec v Bílém Kostele.
„Chceme uvést na pravou míru informace, které se šíří napříč sociálními sítěmi a médii, aby nedocházelo k dalším spekulacím,“ napsala v pátek odpoledne Zásilkovna klientům.
„Depo, na kterém zásilky uvízly, měl ve správě externí provozovatel, s nímž jsme ke konci srpna ukončili spolupráci. I přes naši snahu bohužel nedošlo ke vzájemné dohodě a provozovatel depa nám část zásilek zablokoval,“ píše tým Zásilkovny internetovým obchodům.
Podle firmy se jedná pouze o zásilky internetových obchodů, které měly být doručovány 31. 8. 2023. „Bohužel k nim nemáme v současné době skrze blokaci partnera přístup. Zaměstnanci Zásilkovny byli na depu několikrát, depo bylo zamčené a provozovatel depa zásilky odmítl předat. Přes naše opakované snahy se dohodnout do dnešního dne nemáme ze strany poskytovatele návrh, jak situaci vyřešit,“ vysvětluje Zásilkovna.
Zablokované balíky Zásilkovna proplatí
„Obratem jsme se proto rozhodli na naše náklady refundovat všechny dotčené zákazníky a situaci řešíme ve spolupráci s Policií České republiky v Liberci, kde jsme podali trestní oznámení,“ píše Zásilkovna v dopise klientům.
Vedení firmy míní, že se s podobným jednáním setkalo poprvé a ujišťuje, že jde o výjimečnou a jednorázovou situaci.
„Věříme, že se díky spolupráci s Policií České republiky podaří věc vyřešit. Avšak s ohledem na naše partnery a zákazníky jsme se rozhodli pro nejrychlejší možné řešení v podobě finanční kompenzace. Nechceme, abyste museli čekat a nést důsledky jednání provozovatele depa,“ píše firma.
Tisíce žádostí o kompenzace
K dnešku Zásilkovna eviduje několik tisíc žádostí o refundaci. Ty prý intenzivně řeší všichni specialisté z reklamačního oddělení. Díky tomu již vyplatila kompenzace týkající se tohoto případu v hodnotě milionů korun.
Pokud některé eshopy, kterých se případ týká, reklamaci ještě nepodaly, mají tak učinit co nejdříve. Instrukce, jak postupovat, zveřejnila Zásilkovna na svém blogu.
Jak to aktuálně vypadá?
Od tohoto týdne jsou zásilky z Libereckého kraje sváženy do depa v Benátkách nad Jizerou. Některé regiony v kraji pak budou zaváženy z dep v Ústí nad Labem, Hradci Králové a Nehvizdech. Z tohoto důvodu nově mohou odesílatelé vidět v trasování své zásilky i některé z těchto dep.
„Tímto zásadně dementujeme všechna nařčení, která o nás kolují na sociálních sítích. Vyjádření poskytovatele externího depa jsou lživá a zavádějící a mají účel nás poškodit. Vše řešíme s Policií České republiky,“ uvedla Zásilkovna.
Naopak podle vedoucího depa Jana Reslera Zásilkovna ještě během posledního srpnového dne vypnula depu přístup do odbavovacího systému a to tak přestalo mít přehled o zásilkách. „My nic nezadržujeme, my jim to chceme dát. Ať si přijedou, klidně hned. Ale na základě auditu, který ztotožní zásilky,“ uvedl Resler.
Ten také uvedl, že Zásilkovna původně s provozovatelem depa prodloužila smlouvu, ale poslední srpnový den spolupráci nečekaně ukončila. Překvapení zaměstnanci depa tak nečekaně přišli o práci. Kde je skutečná pravda, bude muset zjistit policie a nejspíš i soudy.