Motorkáři havarovali na mastné silnici. Zdroj: PČR

VIDEO: Tři motorkáři v Jaroměři bourali na mastné silnici

Mastná silnice v Jaroměři jako past na motorkáře? Tři motocyklisté tam bourali poté, co najeli na mastné skvrny. Je z toho škoda na motorkách za 110 tisíc korun a jedno zranění.

K havárii tří motorkářů došlo v Jaroměři před kruhovým objezdem. Řidiči jedoucí v koleně šesti motocyklů při dojezdu k okružní křižovatce začali zpomalovat. Bohužel zrovna v okamžiku, kdy najeli zřejmě na mastnou skvrnu.

Tři motocykly se tak podsmekly a jejich řidiči šli okamžitě k zemi. „Bylo zjištěno, že jsou na komunikaci mastná místa. Místo nehody tak následně zabezpečila jednotka HZS zasypáním mastných míst sorbentem. Na místě zasahovaly všechny složky IZS,“ uvedla policejní mluvčí Lucie Konečná.

Jedna osoba byla předána do péče lékařů. Škoda se vyšplhala na 110 tisíc korun. Zavinění havárie je předmětem dalšího šetření náchodských dopravních policistů.

Motorkáři havarovali na mastné silnici.

„Řidiči motocyklů musí dávat při jízdě opravdu velký pozor na povrch vozovek. Pro ně totiž mohou být následky nehody mnohem vážnější, než pro ostatní účastníky provozu. Nechrání je žádná karoserie, bezpečnostní pás, airbag,“ říká Konečná.

Zvýšit své bezpečí mohou pomocí pasivních zabezpečení jako je speciální oblečení, chrániče kloubů, páteřový chránič, ochranná přílba, vhodná obuv, rukavice a další prvky. Pomoci můžou ale i další věci, jako hlídání si hloubky dezénu pneumatik – stanovený minimální profil je 1,6 mm u malých motocyklů, kola s pomocným motorem a lehké motocykly – 1,0 mm.

„Je nutné si uvědomit, že materiál pneumatik stárne a mění se vlastnosti, mění se přilnavost pneumatik k vozovce,“ uvedli policisté.

S rozmyslem a bez zaváhání je potřeba předvídat nebezpečné situace, manévrovat se svým motocyklem a zvládat různé taktiky.

„Při jízdě je rovněž nutné počítat se spadaným listím, olejovými skvrnami, které se mohou na první pohled zdát jako obyčejná kaluž, naftou na silnici, se změnou povrchu silnice (z rovného asfaltu či betonu na dlažební kostky), nerovností terénu, vlhkostí vozovky, nebezpečné mohou být i přechody pro chodce,“ dodala Lucie Konečná.