Dlouhé roky jedna z největších sítí prodejen s elektronikou dnes definitivně zavře své brány. Obchody značky Electro World končí. Ještě před tím ale Češi vyrazili na až 50procentní slevy.
Některé obchody sítě Electro World se promění v prodejny Datart, jejíž majitel vlastní obě značky. „Od neděle 1. září 2024 se měníme na Datart,“ informují stránky e-shopu zákazníky. Zároveň už nyní nelze objednávat zboží na e-shopu Electro Worldu, ale pouze na Datartu, kam také budou zákazníkům převedeny účty a věrnostní program.
Část prodejen, kde to firma Datart vyhodnotila jako výhodné, zůstane, ale projde rekonstrukcí a „přemalováním“ na Datart. Část prodejen ovšem skončí úplně, což je případ třeba Mladé Boleslavi, kde Electro World a Datart měly prodejny vzdálené vzdušnou čarou jen sto metrů od sebe v Olympia centru. Nemá tedy smysl provozovat oba obchody.
Electro World: slevy až 50 %
Stejně jako na dalších místech tak prodejna zcela skončí a bylo třeba vyprázdnit regály. Electro World proto nasadil vysoké až 50procentní slevy na různé druhy zboží. Kdo měl štěstí, mohl tak koupit zajímavou televizi, nebo jiný výrobek výrazně levněji. Zákazníci proto obchod vzali doslova útokem, už v tomto týdnu byly regály poloprázdné.
Dlužno ale dodat, že výrazněji zlevněné byly spíše „ležáky“, tedy elektronika, o kterou nebyl až takový zájem, nebo menší produkty typu stolní lampičky či sluchátka. Naopak na to, co by zákazníci koupili rádi, byla sleva jen pár procent. „Nic moc, to co sháním, zlevněné není a zbytek už je pryč,“ hodnotila v týdnu jedna ze zákaznic. Část elektroniky zároveň již Electro World převáží do svých skladů a rozdělí je do obchodů Datart.
Záruka na zboží bude platit i v Datartu
Celý proces přesunu zákazníků z Electro Worldu na Datart je velmi náročný. Firma ubezpečuje, že převezme zákaznické účty včetně historie jejich nákupů a že jim bude platit záruka na již dříve zakoupené zboží v Electro Worldu.
„Zákazníky ujišťujeme, že naši zaměstnanci vynakládají veškeré úsilí, aby celý projekt změny Electro Worldu na Datart probíhal hladce a všechny případné výzvy byly vyřešeny k jejich plné spokojenosti. Vzhledem k rozsahu procesu však nelze zcela vyloučit drobné komplikace. Prosíme proto zákazníky o trpělivost,“ uvedl František Mikoška, obchodní ředitel Datartu.